mandag 13. februar 2012

Namaste!

Jeg har tatt fatt på et nytt eventyr i India! Foreløpig kan jeg ikke uttale meg så mye om inntrykket av selve India, fordi jeg så langt bare har vært innenfor Ashramets fire vegger, og dette er som en egen liten boble. Ashram, hva er nå det? Jo, det er et spirituelt sted hvor det undervises i yoga, religion og filosofi - for å nevne noe. Jeg bor på et Ashram som er drevet av hinduistiske munker. Dette stedet er helt spesielt, fordi her ble Adi Shankaracharya født, en av Indias største spirituelle filosofer. Ashramet består av flere templer, en spisesal, et stort bibliotek, en yogahall og mange rom for munker og besøkende. Det er en utrolig spesiell og god atmosfære her.

Her bor jeg.
Her er jeg omgitt av en gjeng utrolig fine folk! Vi er til sammen 11 deltakere på Yoga Therapy Course, fra Danmark, Tyskland, Sør-Afrika, Polen, England, USA og Norge. Den eldste deltakeren er 85 år!! Vi har en ekte yogi, Saji, som lærer og han er full av kunnskap og deler med oss på så mange nivåer.

En uendelig stor (og fantastisk) verden jeg har begitt meg ut på!


Dagen starter 05.15 og varer til kl.20.00. Da er det middag og selvstudier og rett i seng. Det er utrolig mye info som skal inn og dette er langt fra ferie (men så mye bedre enn ferie). Jeg skulle nok ha gått for et mer grunnleggende kurs ut i fra mitt nivå, men jeg henger med så godt jeg kan og suger til meg alt! Dette blir en intensiv og utviklende måned. 







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar