fredag 25. november 2011

Helgetur

Sist helg var jeg så heldig å få være litt turist! Vi var en fin, liten gjeng som satte kursen mot Khammouan provinsen, ca. 3 timers kjøretur fra Svannakhet. Det var meg, Ole Christian og Lek som jobber i skoleprosjektet, og fine Solveig som jobber som voluntør i Mukdahan (Thailand). Lørdag dro vi til Tham Kong Lo, en grotte på 7,5 kilometer som gikk gjennom et fjell. Gjennom grotta rant det en elv, og utstyrt med guide, flytevest og hodelykter dro vi med motorbåt til den andre siden. Det var en utrolig spesiell opplevelse, elven snodde seg gjennom fjellet og grottelandskapet endret seg stadig. Det var som å befinne seg midt i en Ringenes Herre - film og jeg er sikker på at jeg så Gollum vinke til oss flere ganger.

Svingete vei og fjell = hjemmefølelse!

Meg og Solveig = turister.

Balansen måtte sjekkes.

Grotteinngangen til Tham Kong Lo skimtes til venstre.

Grottelandskapet.

Lek, Solveig, meg og Ole Christian.

Litt som Mordor i Ringenes Herre.

Meg og Solveig på den andre siden.

På søndag dro vi på fottur! Målet var en vakker foss, 3 kilometers gange gjennom jungelen. Det var påbudt med guide, etter at en utlending gikk seg vill og omkom i jungelen for noen år siden. Greit å ha en lokalkjent med på laget når man skal beine seg gjennom tett jungel med et utall alternative stier å velge mellom... Visstnok var det både elefanter og tigre der, men det var noen år siden de sist hadde blitt observert. Det drives en del ulovlig jakt i området, selv om det er fredet.


Det fantes vissnok både elefanter og tigre i jungelen, men vi så ingen.

Fargerike detaljer.

Vi fikk bade!!!

Vakkert!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar