søndag 18. september 2011

Nybegynner...

Jeg har altså klart det jeg ikke trodde var mulig, nemlig å slette alle innlegg på min egen blogg. Dette får gå under tabbekvota som nybegynner i blogging, jeg kommer sterkere tilbake og gjør et nytt forsøk. Vil gjerne ha med bildene jeg hadde lagt ut som innlegg i bloggen så langt, så her kommer de som perler på en snor! 

Kontoret til Scool Support Laos

Prosjektet har fått så fint skilt og logo!

Det har vært travle og intense dager siden jeg kom til Laos på onsdag. Sier jeg, som egentlig bare har hengt på Ole Christian og ikke kunnet bidra med så mye så langt. Men det er mye å sette seg inn i og mange inntrykk som skal fordøyes. Ikke minst er språket en utfordring, jeg har hatt tre undervisninger så langt og innser at jeg ikke er begavet med noe språk-øre akkurat. 

Tilbake på skolebenken
Det er utrolig gøy å se hvilken utvikling prosjektet har hatt siden jeg var her som student i 2005! Prosjektet støtter rundt 20 ungdommer slik at de kan ta høyere utdanning, i tillegg til rundt 500 barn i grunnskolen og videregående. Tidligere ga prosjektet hovedsaklig støtte til barn i Svannakhet-distriktet, men har nå også utvidet seg til Sepon-provinsen som ligger opp mot grensa til Vietnam. 

I går gikk hele dagen med til registrering av 8 studenter på lærerhøyskolen. Det ble mye venting og en hel del fram og tilbake med diverse papirer til diverse kontorer. Her foregår det nemlig på den gode, gammeldagse måten med papir, stempel og kopier. Tålmodighet er et stikkord her...

Rundt omkring på universitetsplassen hang det fine ord til inspirasjon;





God helg! :)

4 kommentarer:

  1. Heia kjære snuppa.

    Så bra at du e kommet frem og at du har det fint...ikkje så bra at du slætta heile bloggen...men men. Du gjør det vel neppe igjen :) hihi.

    Kos deg masse, og nyt nyt nyt. Du lev min drøm, og eg unna deg all den tia du har dær nede!!

    Stor Kristinklæm. <3

    SvarSlett
  2. heia ! Så arti at du har bynt å blogge .. Og så arti reise det ser ut som du e heldig å være med på .. Glede mæ til å følge bloggen videre =)

    Foresten, har aldri hørt om noen som har klart å slette en blogg. Haha!

    -Silje Predosin (siljepredosin.blogg.no)

    SvarSlett
  3. Kristin; det e så utrolig arti (å litt rart) å være telbake i Laos! Det har skjedd mye i prosjektet sia vi va her sist. Ikkje minst e det nåkka helt anna å være her som frivillig enn som student. Vet det blir vanskelig, men du e hjertelig velkommen på besøk!!! <3

    Silje; så koselig at du åsså følge mæ på bloggen! Ja tenk, hadde ikkje trudd æ sku begynne å blogge me det første. Men så ser du jo kor klønat æ e åsså da, hehe... ;) Håpe alt står bra tel me dæ, fine frøken!

    SvarSlett
  4. :D Så godt å høre at du har det bra!!! Hvis jeg ikke komme på besøk "fysisk" kommer jeg i mine drømme. Ta det øverste skiltet med til Utekontakten ;) Masse klem

    SvarSlett