tirsdag 27. september 2011

Supersingel

I Laos gifter man seg og stifter familie som regel når man er mellom 20 og 30 år gammel. Jeg har fått en del spørsmål (oversatt gjennom Ole Christian) om hvorfor jeg som er så vakker (hyggelig det da) fortsatt er singel. De synes dette er litt snodig. Og de er heller ikke redd for å spørre, de er nyskjerrige på så mangt og det som vi kanskje oppfatter som litt tabu å spørre om i Norge kommer rett fra levra her. Det er like vanlig for dem å spørre fremmede om man har familie som det er for oss å spørre om hva man jobber med. En av inspektørene (litt usikker på eksakt tittel, det er mange av dem i administrasjonen) på lærerhøyskolen var litt av en flørt og hentydet at han kunne gi meg privattimer i laotisk. Han var en godt voksen mann og hadde mest sannsynlig kone og barn hjemme. Så er det da også ganske vanlig å ha elskere på si, hvis du er mann vel og merke. Er du kvinne og blir tatt for utroskap, kan man saksøkes. Harda bud.

2 kommentarer:

  1. Haha, hvilke muligheter :)

    SvarSlett
  2. Ja, ikke sant? Greit å være mann her. Og utlending, uansett kjønn. Jeg fikk et insider-tips om å finne meg en laoter, siden jeg tross alt skal være her en stund. What a luck! :)

    SvarSlett